Dansa

La dansa és una disciplina física i emocional. Nosaltres tractem la part física des de la inclusió i som molt conscients que no tots els alumnes tenen un cos per fer ballet. Per això ens interessa molt més el moviment creatiu i la descoberta del propi cos com a vehicle a través del qual treballar la coreografia i l’emoció.

 

Tens una artista o un ballarí que no para de fer el pallasso, moure’s quan sona la música o es queda embadalit mirant qualsevol espectacle professional o de carrer? Volem ajudar-lo a treure l’artista que porta dins! Per fer-ho, quan tenen entre 3 i 5 anys, fem una activitat d’una hora setmanal que lliga el moviment corporal (ball) amb la imaginació (teatre). Descobrirem el cos, si, però també l’espai, l’escenari, el grup, la reacció dels altres,…

La primera etapa de formació de dansa vol ser un entrenament del cos que potenciï les seves habilitats expressives i interpretatives. A partir d’una idea, una emoció o un argument, els alumnes construeixen coreografies i exercici de creació on fan servir el cos com a un element expressiu de primer ordre.

Aquesta activitat d’iniciació a la dansa consta de dues hores setmanals on a banda d’entrenar el cos (elasticitat, força, resistència, equilibri i coordinació) crearem les coreografies a partir del moviment de cadascú i ens iniciarem en els diversos estils de la dansa.

A partir de primer de l’ESO proposem un itinerari que inclou dues propostes d’estils marcadament diferenciats: dansa contemporània i Hip hop. Amb l’objectiu d’obrir l’alumne a nous moviments i noves experiències, aquest itinerari pretén donar la oportunitat d’iniciar-se en el ball modern i alhora, qui ho vulgui, seguir amb l’aprofundiment tècnic i expressiu que ens aporta la dansa contemporània.